HTML

Home

Új regényt írok Meyer rajongóknak és egyéb értelmes embereknek, akik szoktak olvasni. Itt figyelemmel követheted ahogy haladok vele.

Friss topikok

Bevájódás?

2010.05.04. 00:58 Lovessence

0.53 van. Miután megjöttem a Nemzeti Színházból 3/4 11-kor, gyorsan nekiültem írni. remélem azért a Gothár Péter rendezte Lear király nem szűrődött bele a szövegembe. Nagyon tetszett, de egy happy endhez kicsit sok volt a végén a hulla. Még mi nézők is csak hajszál híján maradtunk életben.

Az egészben a legjobb Varró Dani fordítása volt. MIndent érdemes megnézni, amit ő, vagy PArti Nagy Lajos fordít. Szerncsére a Nemzeti Színházban meg is lehet venni az összes előadás szövegét. Micsoda jó ötlet!

Szóval írtam szélesebesen, hogy M@mintinak ne kelljen 2 óráig várnia a mai részletre :-)

ÍMe:

Ültem a hintóban, Pat azt énekelte torkaszakadtából, hogy:

-         Ella, Ella, Ella…

               Fogalmam sem volt, ki az az Ella, ki énekel róla és miért..Aztán jött a szövegben valami „umbrella”. Nem is egy Ella nevű lányról, hanem egy esernyőről szól? Ez esődal, mint a „Singing In The Rain”? Az mondjuk kevésbé idegesítő, de most ez sem zavart. Semmi sem zavart.

Egyszerre voltam izgatott és tökéletesen nyugodt. Átjárt a forróság, de nem úgy, mintha lázam lenne, hanem…Talán ilyen lehet a szerelem? Állítólag aki szerelmes, annak lepkék repkednek a gyomrában. Mármint átvitt értelemben. Nekem viszont nem a gyomromban voltak lepkék, és nem is volt belőlük több, csak egy, az pedig az álmaimban kísértett. Vagy talán félálomban is? Az biztos, hogy jó érzés volt. Vágyakozás, de mire is? Mert hát ahhoz, hogy szerelmes legyek, kellene egy fiú is. Nem kellene feltétlen személyesen ismernem. Vannak, akik filmsztárokba, énekesekbe zúgnak bele. Ez végképp érthetetlen, de biztosan lehetséges. Valami teljességre. Tökéletességre. Tökéletes szerettem volna lenni, mint a beszélő körtefa. Vagy a csengőlinka. Mérges szömörce inkább nem, bár a maga módján ő is tökéletes.

De hogyan lehetnék tökéletes? Mit változtassak magamon? Ezt meg kellett kérdeznem Pattől.

-         Te Pat! Hogyan lehetnék én tökéletes?

-         Tökéletes? – pillantott rám csodálkozva. – Ezt meg hogy érted? Szerintem jól nézel ki így, ahogy vagy.

-         Most komolyan! Annyira szeretnék tökéletes lenni. Legalább te legyél őszinte velem!

-         Te tökéletesen lökött vagy, de ha már megkérdezted, azt mondanám, egy profi szemöldökigazítás nem ártana. Szívesen megcsinálom. És persze egy kis smink.

-         Jaj, nem így gondoltam!

-         Hát hogy?

-         Emberileg. A belső tulajdonságaim milyenek? És hogy változtassak rajtuk?

-         Mondom, hogy nem vagy teljesen normális – ingatta a fejét Pat. – Te már így is túlságosan tökéletes vagy. Egész Limeville-ben nincs még egy olyan jókislány, mint te, aki annyit tanul, és soha semmi rosszaságot nem csinált, amióta csak ismerem, vagyis lassan másfél évitzede. Csontnélkül fel fognak venni, Sadey néninek csakis öröme van benned, én pedig sosem vágytam más barátnőre. Szóval ne akard már tökéletesíteni magadat, mert ez már így is túlzás.

-         De én…

-         Na jó. Ha nagyon akarod, mondok valamit: mostanában olyan titkolódzós lettél. Pedig sosem voltak titkaink egymás előtt. Na ezen változtass gyorsan, még mielőtt a tökéletes barátságunkat elrontja – nevetett Pat, de úgy éreztem, kényszeredett nevetés volt. – Mit titkolsz? Belezúgtál valakibe? 

-         Jaj, ne hülyéskedj már!

-         - Akkor meg minek akarsz tökéletes lenni? Az ilyet azért csinálja az ember, hogy tetsszen valakinek. Ne is próbáld bemesélni nekem, hogy tévedek!

-         Fel sem ismerném, ha szerelmes volnék valakibe – jegyeztem meg. – Még azt sem tudom, milyen fiúk tetszenek.

-         Akkor ezen sürgősen el kell gondolkoznod!

-         Jó, majd elgondolkozom.

-         Ne majd! Most!

-         Hát jó. De te kezded.

Patnek nem kellett törnie a fejét.

-         Kisportolt legyen, kreol bőrű, göndör, fekete haja legyen, fekete szeme. Erőteljes, energikus álla legyen és szép szája. Na és a keze legyen ápolt. Egy igazi latin lover – kacagott. – Most te jössz.

-         Adj egy kis időt! Nekem nem megy olyan könnyen.

-         Csak képzeld magad elé! – javasolta Pat.

Ezt könnyebb volt mondani, mint megtenni. Hiába erőltettem a fantáziámat, csak valami egészen elmosódott kép jelent meg lelkiszemeim előtt.

-         Hunyd be a szemedet, hátha úgy menni fog!

Lehunytam. Közben Pat kicserélte a kazettát. J-Lo és társai ki, Simon and Garfunkel be, és már ment is a „Bridge over Troubled Water.” A gyomromban pedig tényleg mintha egy tucat lepke verdesett volna. Izgalmas, jó érzés volt. Ekkor az elmosódott alakot felváltotta egy másik, áttetszően fehér, szintén nem éles körvonalú másik. Egy ismerős. A tucatnyi lepke közül az az egy. Ami mintha a lelkemben lakott volna, nem is az álmaimban.

-         Jobb, ha ezt abbahagyod – mondta, kissé parancsolóan.

-         Mit? – kérdeztem csodálkozva.

-         Ne törd a fiúkon a fejed! Neked más utat kell bejárnod. Azon az úton jobb, ha nincsenek férfiak.

-         De én csak el akartam képzelni egyet. És különben is, miért ne lehetnék szerelmes? Ez butaság.

-         Ne beszélj így velem! – csattant fel a pillangó. – Ezt én jobban tudom. A legjobb nem is gondolni rájuk.

-         De igenis gondolok. És tudod mit godolok? Már tudom is a nevét.

-         Kinek a nevét tudod?

-         Azért a srácét, aki az igaz szerelmem lesz. A lelki társam. És tudod mit, még sosem láttam, de tudom, hogy ez olyan lesz, mint az a bevájódás, vagy mi, a vérfarkasoknál.

-         Jaj, ne beszélj ilyen badarságokat, kérlek!

Bridge lesz a szerelmem – jelentettem ki határozottan,

 

19 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bosnyakviktoria.blog.hu/api/trackback/id/tr141972763

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

M@minti 2010.05.04. 01:30:09

Milyen figyelmes vagy! Köszönöm szépen!!! :D De igazán nem kellene miattam, vagy akár bárki más miatt is annyira kapkodnod... De nagyon örültem neki! Biztos nem leszek ezzel egyedül. :)

Viszont szomorúan jelentem, hogy vagy a tegnapi részletben sem a kép volt a ludas a sorvégek eltűnéséért (amit a kép lekicsinyítése sem oldott meg sajnos), vagy valami csúnya maradandó változást okozott, mert ez a mai bejegyzés is részben rejtőzködik. :( Csak úgy tudtam elolvasni (a tegnapit is, mielőtt belekerültek a sortörések), hogy kijelöltem, és bemásoltam egy Word dokumentumba, úgy már olvasható volt. De jó lenne rájönni, hogy mi okozza az elcsúszást a blogon... :(

A n g y a l · http://twilight-angyal.blogspot.com/ 2010.05.04. 08:30:06

Tiszta twilight :P Emmet 4ever :P
Igaz, Pat Jacobra utazik :)
Egyébként lehet, hogy én vagyok lyukas agyú, de ki az a Bridge?
Tényleg, ha már a Twilightnál tartunk... tegnap nézegettem képeket, és Pat-re találtam valakit, aki szerintem hasonlít rá. Rachel LeFevre, a Twilight Victoriája. Csak egy kicsit másként kell elképzelni :) Lehet, hogy butaság, de nekem ő jutott eszembe.

V.David · http://davidvweb.freeblog.hu/ 2010.05.04. 10:37:38

Jó,hogy a Nemzetiben dolgozok,de még nem láttam a darabot,bár tervbe van véve...
Ármány és szerelmet ajánlom neked.-Nekem tetszett!

Storyhoz meg annyit,h bele-bele olvasok,de nem olvasom végig,mert nem szeretek a neten olvasni.De amit végigfutottam, azok tetszettek eddig. Ez is jó lett!

Lovessence 2010.05.04. 11:00:44

@A n g y a l: Tényleg van benne valami, csak Rachel intellektuálisabb, meg persze idősebb, érettebb. De valóban.
Ami Bridge-et illet: hát irtóra elcsodálkoztam volna, ha most azt mondod, tudod, ki az. :-)

Lovessence 2010.05.04. 11:04:10

@V.David: Jó, majd megnézem azt is.
MOst a Mein Kampfra, A 12 dühös emberre (harmadszor), A vadászjelenetekre, és a Hét asszonyára van jegyünk.)
Nekem a TArtuffe a csúcs.Eddig háromszor, de még minimum ennyiszer meg akarom nézni.)
Annál jobb már csak a Cargaggiale darab volt, szintén PArti NAgy fordítás, de sajnos már nem megy. AZóta gyászolunk.
Különben micsi ott, és mióta? Ha már a kezdetektől ott vagy, ismerheted a férjemet.

M@minti 2010.05.04. 11:36:28

@Lovessence: Töckéletes! :)
Mit kellett vele csinálni, hogy meggyógyuljon? :)

V.David · http://davidvweb.freeblog.hu/ 2010.05.04. 13:02:51

Ok-ok!
Nézőtéri munkatárs vagyok ott és október óta kb.
Férjed nem ismerem szerintem,bár lehet,h találkoztam vele,csak nem tudok róla,mert annyira nem vagyok ott jártas még.De majd idővel...
De azt láttam,h ismered a Linát:-)

Vadászjelenetkeről annyit,h lazán öltözz,tehát ne a legelegánsabb cuccban menj,mert a fesőműhelyben nincs hűvös és állítólag főznek az előadásban,tehát az még rátesz, ill,ha jól tom zsákokon ülnek a nézők,ami szöszöl.(Hangulat fokozása miatt mindent megtettek:P)
Tartuffeot mindenki dicsérte és dicséri!

Cargaggiale -Ez rég lehetett,mert nem ismerős nekem...

Kucher Dóri 2010.05.04. 14:24:26

@M@minti: nekem nem lógnak ki sehol a betűk, nekem minden látszik! Viki, hogy vagy? xD

M@minti 2010.05.04. 16:38:45

@Kucher Dóri: Igen, ha megnézed, azt még éjjel fél kettőkor írtam, majd Viki reggel visszakérdezett, hogy most már jó-e, ami sejteti, hogy valamit varázsolt rajta. Mégpedig hatásosan, mert most már minden látszik. :)

De hogy értsd, miről beszélek, nézd meg a mérges szömörcés képet tartalmazó bejegyzést (a Ki szereti, ha lepisilik címűt). A kép alatt nem sokkal van egy olyan szöveg, hogy "- Fejezd már be a marháskodást! – mondta Pat és a kocsihoz vonszolt, ahol kezembe nyomott egy üveg vizet."
Megnéztem 3 különféle böngészőben, Firefoxon a "nyomott" szó teljesen kimaradt, Internet Explorerrel az n és az y fele látszik belőle, és GugliChrome-mal szintén a teljes szó nem látszik. Hogy biztos legyek benne, hogy nem nálam van a hiba, megnéztem a férjem gépén is, plusz egy telefonon is, de a hiba fennáll. De ha kijelölöd a szöveget egérrel, és jobb-klikk-másolás, aztán valahova beilleszted, ott lesz benne a szó, mert csak nem látszik, de ott van. Annál a részletnél is éjszaka, mikor először olvastam, még minden sor vége lemaradt, aztán másnap Viki csinálhatott vele valamit, mert a legtöbb helyen meggyógyult, de azért ott maradt egy-két bujkáló szó. El nem tudom képzelni, hogy mi okozhatja, viszont nagyon érdekel, ez nálam szakmai ártalom, mert néhanap szoktam honlapokat is készíteni, megrendelésre. :)

Bocs, hogy untattalak, ez is szakmai ártalom nálam, ha számítástechnikai témáról van szó, megered a nyelvem/billentyűzetem. Nézd el nekem, ne haragudj... :D

Kucher Dóri 2010.05.04. 19:19:20

@M@minti: Nem haragszom, de egyébként tényleg ahogy mondod, nekem a nyomott és az egy is hiányzik :O nem lehet,hogy a felbontásunkkal van baj? Vagy a képernyő nagyságával?

M@minti 2010.05.04. 19:52:58

@Kucher Dóri: Ha már legalább 3 gépen, és böngészővel nem stimmel, akkor a hiba valószínűleg nem a mi oldalunkon van, hanem a szerveren. :) És a többi bejegyzésnél nincs ilyen gond.

Még az jutott eszembe, hogy talán az kavar be, hogy a párbeszédeknél a sor eleji gondolatjelet felsorolásnak értelmezi, bár annak nem kellene gondot okozni. De ki tudja... :)

borostyan 2010.05.04. 20:26:37

Gondolkodtam a Pat féle zenén és igaza van annak aki felhozta Avril Lavigne-t!!!

Azt hiszem ez a legutóbbi száma
http://www.youtube.com/watch?v=2PO6ge7Y5NQ&feature=player_embedded#!

EVSZV 2010.05.05. 11:11:06

@borostyan: Ééééésssss ismét nagyon köszi Borostyán :):P

borostyan 2010.05.05. 19:59:03

EVSZV: már másodszor erősítettelek meg valamiben? :)

EVSZV 2010.05.05. 20:38:44

@borostyan: Naná! Iolanta iolas? Olyan jól hangzott nem?? :):):) Persze, tudom, hogy a latin nem nyerő :)

borostyan 2010.05.05. 20:44:40

@EVSZV: Megvan már! A latin név hát persze! :))
Bocs, nem emlékeztem a nevedre :P De most már megjegyzem!
süti beállítások módosítása