HTML

Home

Új regényt írok Meyer rajongóknak és egyéb értelmes embereknek, akik szoktak olvasni. Itt figyelemmel követheted ahogy haladok vele.

Friss topikok

A választott út

2010.04.03. 00:58 Lovessence

Álmában most nem is az ágyában feküdt, hanem titokzatos, őszi erdőben sétált. Lába alatt finoman recsegett az avar. A kék lepke pedig ide-oda szállt, körözött ahogy Audrey egyre haladt a fák közötti ösvényen. Ekkor útelágazáshoz ért. A két út között jóformán semmi különbség nem volt, csupán annyi, hogy az egyik elkanyarodott. Mindkettőt magasra nőtt fű verte fel, s mutatta, hogy talán egyformán kevesen járják őket.

A kék lepke, amely eddig Audrey körül repkedett, most leszállt a két út közötti érett, vörös csipkebógyóktól roskadozó bokorra, és abban a pillanatban eltűnt. Audrey elképzelni sem tudta, hová lehetett ilyen hirtelen. Közelebb lépett a bokorhoz, szemét le nem véve az ágról, ahová az imént a pillangót leszállni látta, de hiába. Vagy talán rosszul látta? Körülnézett. Előbb az egyik útra, majd a másikra. Vajon melyiken menjen tovább? Melyik a jó választás, ha újra látni akarja? Valójában azt sem értette, miért hiányolja, mert arra álmában is emlékezett, hogy eddig idegesítette, sőt egy kicsit félt is tőle. Minek hát utánamenni? Az eltűnt lepke mégis mintha mágnesként vonzotta volna.

Honnan tudjam, hogy merre menjek tovább? – gondolta, de csak állt hosszasan, s törte a fejét, aztán eszébe jutott:

„Szétvált az út a sárga erdőn

De kár, hogy kétfelé nem mehetek! -,

Sokáig álltam, elmerengőn,

És néztem az egyiket ott, ahol eltűnt

A bozótban, ahogy kanyart vetett.

 

De  a másikon indultam tovább,

Tán vonzóbb volt, nem is tudom,

Magas füve épp tapodásra várt;

Bár nagyjából ugyanannyi láb

Járt rajta, mint a másik uton,”

-         Még mondja valaki, hogy nem hasznos a verstanulás – jegyezte meg hangosan, és magabiztosan indult el az egyenesebbik úton. Csak ment, ment, s úgy érezte, mintha már órák óta követné ezt az utat, de lelkesedése nem hagyott alább. Út közben az őszi erdő átváltozott tavaszivá. Minden csupa virág volt, és harsogó zöld. Eltűntek a sárgák, okkerek, vörösök és narancsok. S amikor az ősz minden jele elillant, Audrey újra észrevette a kék lepkét. Ott táncolt előtte a levegőben. Tudta, mit kell tennie: félelem nélkül nyújtotta ki a kezét, és emelte magasra muatatóujját, amire a pillangó minden vonakodás nélkül leült. Audrey csak nézte, nézte, s ahogy figyelte, a lepke egyre világosabb kék lett, már csak felhőkék volt, eltűntek apró pirosas foltjai, és egészen ködszerű lett. Áttetsző, mint a tejüveg, fehér, mint a füst. Mintha nem is volna teste, csupán egy lepke szelleme volna.

-         Ki vagy? – kérdezte tőle a lány.

-         Majd megtudod – felelt a pillangó. – Most inkább az a kérdés, TE ki vagy.

-         Audrey.

-         A neved nem számít. A lényeg, hogy ki vagy?

-         Senki. Nem vagyok senki.

-         Nem is akarsz valaki lenni? – kérdezte a lepke némi rosszallással.

-         Dehogynem.

-         És? Teszel is valamit azért, hogy másvalaki légy?

-         Hát…tanulok.

-         Az jó. És még?

-         Indítottam egy blogot – bökte ki Audrey, és elnevette magát, anyira abszurd volt a helyzet, hogy egy szellemlepkének a szerelmi tanácsadó blogjáról magyarázzon. – Nyilván nem tudod mi az.

-         Miért ne tudnám? – csattant fel az áttetsző pillangó.

-         De most fogom törölni az egészet.

-         Miért?

-         Hagyjuk!

-         - Ne hagyjuk! Ha már idáig eljutottál, tudtad melyik utat válaszd, akkor ezt a blogot se hagyjuk! Elhiheted, nem szórakozásból vagyok itt. Szóval?

-         Kiadtam maga valaki másnak, mint aki vagyok. És tanácsokat oszotgattam.

-         Az jó!

-         Dehogy jó! Fogalmam sincs, miről beszélek. Soha nem jártam egyetlen fiúval sem. Nem tudok semmit, ami nem iskolai tananyag.

-         Nem voltak jók a tanácsaid?

-         A furcsa az, hogy úgy tűnik beváltak.

-         Na látod! – mondta a lepke. – Ha már most hasznos tanácsokat tudsz adni, képzeld, milyen lenne úgy segíteni az embereken, hogy tudod is, mit beszélsz!

-         Nem hangzik rosszul.

-         Tudom.

-         De ahhoz előbb ki kellene próbálnom egy csomó dolgot. Még csak nem is csókolództam soha – ellenkezett Audrey.

-         Felesleges is – szólt a pillangó. – Ha akarod, ha hallgatsz rám, a virágokra és önmagadra, lehetsz valaki.

-         De ki vagy?

-         Ezt már kérdezted. Megtudod, ha eljön az ideje. Most menj tovább az úton, amit te magad választottál, s ha valóban akarod, ha igazán vágysz rá, ha hiszel magadban, mindent megtudsz, és bármire képes leszel – mondta a gondolatnál alig több pillangó és eltűnt.

 

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://bosnyakviktoria.blog.hu/api/trackback/id/tr331891087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Angyal (Kitti) 2010.04.03. 20:04:17

Szia!
Ez a részlet nagyon rejtélyesre sikeredett.
A lepke pedig nekem egy kicsit Alice csodaországban beütésű volt... nem tudom miért, de hirtelen azt juttatta eszembe :) (Lehet hogy azért, mert most néztem meg a moziban jelenleg játszott változatot.)
Nagyon várom a következő részletet, és csak így tovább ;)

Kitti

ildikóóó 2010.04.03. 21:40:37

Ez a részlet is jóó,de hamar elfogy, úgyhogy én most belemerülök a Csúfokba lesz ami lesz :)).

M@minti 2010.04.04. 00:46:39

Alice csodaországban? Érdekes gondolat. Egyébként hogy tetszett a film, Kitti? Nagyon vágyom megnézni.

Nekem valahogy a lepke maga Audrey. A lelkiismerete, az ösztöne, a jobbik önmaga, vagy akivé majd egyszer válik, ha felnő? Nem tudnám megmondani. De hogy ő az, arra fel mernék tenni egy pár lyukas zoknit. :)
Egy dolog viszont biztos: ez a részlet is nagyon tetszett. :D

Angyal (Kitti) 2010.04.04. 09:07:31

@M@minti: Hát nekem az újabb film nem nagyon tetszett. Jó volt végül is, de valami hiányzott belőle. Talán azért, mert a filmben a lány felnőtt, és ez az Alice csodaországban című könyvnek ilyen folytatás szerűsége volt. Szerintem a címet is megváltoztathatták volna. Az Alice csodaországban bennem mint gyermekmese él. Ennek lehetett volna az a címe, hogy Újra csodaországban, vagy én nem is tudom...

Az Audrey-s dologgal pedig igazad lehet :/

ClaudiaOffical 2010.04.04. 09:22:08

szia !

nekem is alice csodaországban jutott eszembe :D az a hernyó a végén kék lepke lesz,talán azért...vagy az is lehet,azért mert az egyik kedvenc könyvem :D

Kucher Dóri 2010.04.04. 12:56:59

De titokzatos! :D Izgiiii... Ki a pillangó? :O Én meg szeretném nézni az Alice csodaországbant. Aki látta kérlek mondja el, hogy egyáltalán érdemes-e. A film jó volt..stb Egyetértek M@minti-vel, MINDENBEN!

ildikóóó 2010.04.04. 13:40:26

@Kucher: Szia igen nézd meg Alice-t, most 3D-ben is megy a mozikban és szinte az orrodra száll a pillangó. (persze nem Audry pillangója. :) )

borostyan 2010.04.04. 20:49:32

Bennem most az a kérdés maradt, hogy milyen a lepke hangja...

Női vagy férfi?
Hangos vagy halk?
Erős vagy szelíd?

Engem tényleg érdekel :P

M@minti 2010.04.04. 21:11:03

@borostyan: Na látod ez egy jó kérdés! Nekem eszembe sem jutott. Pedig most már engem is érdekelne. :)

Egyébként gondolkoztam azóta a dolgon, és ha mégsem maga Audrey, akkor talán valami felmenő ági rokona lenne a lepke? Vagy csak valami szellemi vezetője? Akkor viszont kicsoda? Vagy netalán maga Sadey néni? :o Na az aztán igazán meglepő fordulat lenne, legalábbis annyi információ alapján, amit mi eddig kaptunk. :D

Zsanettt 2010.04.04. 21:24:35

Woow...
Kezdünk át térni fantasy műfajba...:D
Fantasztikus lett ez a kis részlet, a vers pedig tökéletesen passzol bele :P
Nekem annyi az egyetlen gondom, hogy nem szeretem a pillangókat/lepkéket, egy kis kori élmény miatt...
Aztán lehet, hogy amikor majd végzek a könyvel már máshogy fogom gondolni...
Jó írást! Puszi

princessCutie (törölt) · http://x-littleprincess-x.blog.hu 2010.04.05. 15:13:02

Nagyon tetszik ez a részlet, valahogy olyan igaz amiket a lepke mond :D
Amúgy szerintem mindenkinek érdemes megnéznie az Alice-t, szerintem nagyon jó :D

KicsiZsu 2010.04.06. 18:48:15

@M@minti: Jaja, vagy ha fiú hangja lesz, akkor még az is előfordulhat, hogy a leendő első igazi szerelme... :)

Lovessence 2010.04.06. 21:05:04

@Angyal (Kitti):
Én is most láttam, de a lepke már másfél éve fix szereplője a történetnek. :-)

Lovessence 2010.04.06. 21:05:54

@ildikóóó:
Szia!
Remélem, tetszik a Csúfok! Csalódnék, ha nem.

Lovessence 2010.04.06. 21:08:37

@M@minti:
SZia M@minti!
Mondhatom, érdekes meglátás. Tippelgessetek csak ügyesen!
Nagyon érdekes nekem, hogy merrefelé viszi az olvasót a dolog. Az is érdekes, ha azt látom, már majdnem kitaláltátok, meg az is, ha azt, hogy teljesen eltévedtetek.
Szerintem baj csak az lenne, ha rögtön elsőre tök egyértelmű lenne, és nem lenne mint töprengeni.

Lovessence 2010.04.06. 21:09:56

@borostyan:
Bizony, bizony!
És ugye ha ezt pontosan leírtam volna, most nem lenne min izgulni.

Lovessence 2010.04.06. 21:13:29

@M@minti:
Bizony ezek így szépen illenének a koncepcióba.
Annyira tetszik nekem, hogy így ráizgultatok.
Persze nem könnyű úgy, hogy nem az egész szöveget látjátok, de azt megmondom, hogy abból, amit eddig leírtam, ezt még az sem fogja tudni ezen a pontosan, aki a könyvet a kezében tartja. Viszont azt jól sejtitek, hogy a lepke irtóra fontos.

Lovessence 2010.04.06. 21:18:20

@Zsanettt:
Igen, az a helyzet, hogy szeretem, ha van valami kis varázslat, kis fantázia a könyveimben. Vagy sok.
És látod, nem véletlen kértem, hogy szavazzatok a versre. Különben ezt a verset nagyon rég szeretem. AZ elsők között volt, amiket az amerikai egyetemen irodalomból tanultam. És Frost nem véletlen az egyik legkedveltebb amerikai költő legalább is arrafelé.

Lovessence 2010.04.06. 21:20:05

@princessCutie:
Feltélen 3D-ben nézzétek, különben oda a hatás!
AZt nem mondom, hgy a forgatókönyv minden idők legjobbja, de az olyasmi, amit látni kell.

Lovessence 2010.04.06. 21:21:18

@KicsiZsu:
SZóval azt tippeled, hogy tán lesz neki igaz szerelme? Jó lenne mi? Különben minek az egész felhajtás:-)
Csak jöjjön már gyorsan, igaz?

KicsiZsu 2010.04.06. 21:57:32

@Lovessence: Igazából arra gondoltam, ha a love szó szerepel a címben, akkor muszáj lennie benne szerelemnek :)

Ugiburu 2010.04.07. 15:12:42

Viki! Fantasztikusak a könyveid, amikbe eddig beleolvastam! Imádom őket! Most tévedtem ide először a blogodra, sajnálom magam is, hogy nem jöttem előbb!
Én is szeretném, ha Audrey-nak lenne igaz szerelme! Már biztos, hogy anyával megvetetem a könyvet. Mikor lesz kész? Már tűkön ülve várom.

ildikóóó 2010.04.07. 20:30:57

@Lovessence: Szia Viki! Pont a Csúfok miatt nem voltam mostanában itt és ha később sem lennék az pedig a Szépek miatt lesz! :) Köszönöm az ajánlatodat, de megvettem mindkettőt. Eddig letehetetlen, csak a fáradságom szakít félbe. Üdv.

ildikóóó 2010.04.07. 20:32:29

Fáradságom!! Ezt is a fáradtságom tesziiii.

Ugiburu 2010.04.10. 15:56:14

Lehet, hogy ez senkit sem érdekel, de a Longman kiadó "Langwest" angol ORSZÁGOS versenyén 1. helyezet lettem! Muszáj volt megosztanom veled, mert tudom, Viki, hogy amerikában jártál egyetemre, és ezt biztos értékeled. Ha nem, akk bocs a zavarásért :)

Kucher Dóri 2010.04.11. 11:36:45

Hol vagy Viki? Mostanában nem jössz..:(

Lovessence 2010.04.11. 18:28:09

@Ugiburu:
Kedves Ugiburu!
Örülök, hogy megjöttél. Talán most jobb is ideérni, mint előbb, hiszen így már elég sokat elolvashatsz egyszerre.
Eddig nem ismertem a versenyt, amit megnyertél, de megnéztem a neten, és persze emelem kalapom!
Gondolom, szeretheted az angolt, mert különben ilyen eredményt nem könnyű elérni.
Szóval GRATULA!

Lovessence 2010.04.11. 18:29:47

@Kucher:
Ne haragudj, és a többiek sem, de az elmúlt időben nagyon sokat kellett vidékre utaznom, író-olvasó találkozókra.
A hajnali kelés, vonatozás nagyon elfáraszt, ezért nincs erőm másra, mint megnézni az üzeneteiteket.
de azért itt vagyok, és hamarosan töltök majd fel valami újrat.
Puszi

Ugiburu 2010.04.24. 11:09:14

@Lovessence: Köszi, hogy egyáltalán válaszra méltettál. No meg persze, hogy gratulálsz, annak eszméletlenül örülök. Tudom, hogy nincs sok időd, de van Skype-od? Ha igen, felvehetnél. cleo-mermaid a nevem. Megköszönném. Cya.
süti beállítások módosítása